Podsumowanie roku pielęgnacji włosów

Witajcie!
W końcu udało mi się dokończyć ten post. Dzisiaj podsumuję rok mojego włosomaniactwa. Początki pielęgnacji były bardzo ciężkie. Kiedy okazało się, że moje włosy po zmyciu silikonów prezentują się jeszcze gorzej niż myślałam, trochę się załamałam. Patrzenie na włosy włosomaniaczek z dłuższym "stażem" było naprawdę ciężkie. Jednakże przestrzeganie nowych reguł w pielęgnacji okazało się być bardzo skuteczne. Przez ten rok moje włosy zmieniły się tak bardzo, że sama nie mogę w to uwierzyć. Nie spodziewałam się takiego efektu, początkowo wątpiłam, że cokolwiek może mi pomóc.

Po roku pielęgnacji włosy zdecydowanie mniej się puszą, są gładsze, odstające włoski nie są już tak widoczne, a wyhodowane przez ten rok centymetry włosów są o wiele niższej porowatości niż reszta.
Bardzo łatwo je rozczesać, nie strączkują się tak jak kiedyś.

Najlepsze produkty:

  • Szampony: Biovax Naturalne Oleje, Green Pharmacy pokrzywowy
  • Odżywki: Biovax BB Naturalne Oleje, Nivea Long Repair
  • Maski: Biovax Naturalne Oleje, Biovax Latte, Biovax Gold
  • Oleje: olej kokosowy, olej rycynowy, olej lniany
  • Zabezpieczanie: Bioelixire Argan Oil, Glisskur Oil Nutritive

Podstawy pielęgnacji:

  • Metoda OMO.
  • Codzienne mycie tylko łagodnymi szamponami.
  • Oczyszczanie włosów szamponem z SLES raz w miesiącu.
  • Olejowanie prawie przy każdym myciu.
  • Nakładanie masek co najmniej raz w tygodniu, w okresie letnim prawie przy każdym myciu.
  • Zabezpieczanie końcówek po każdym myciu.
  • Delikatne rozczesywanie.
  • Suszenie tylko zimnym nawiewem.
  • Nieużywanie prostownicy (na początku jeszcze zdarzało mi się prostować grzywkę), lakierów do włosów, produktów do stylizacji.
  • Regularne stosowanie suplementów i wcierek.

Zdjęcia:



Nie jestem pewna, czy byłabym aż tak zadowolona z przemiany moich włosów, gdyby nie zdjęcia. Taka forma dokumentacji okazała się idealna, była dla mnie motywująca, a dodatkowo pozwoliła mi dzielić się efektami z Wami.

Ograniczyłam ilość zdjęć z miesięcy, które były ujęte w aktualizacji po 8 miesiącach włosomaniactwa, poprzednie podsumowanie można znaleźć tutaj.




W sierpniu, poza pozbyciem się w końcu mojego czerwonego ombre (w 2013 roku wyglądało o wiele ładniej, uwierzcie, ale dosłownie się wykruszyło), dołączyłam się do akcji "Zapuszczaj wytrwale, niechaj centymetry przybywają w chwale". I tak oto zaczęłam zapuszczać.







W grudniu zakończyła się akcja zapuszczania. Skończyłam ją 11 cm dłuższymi bokami i czerwoną partią, ale włosy z tyłu były tylko o 5 cm dłuższe (podcięłam w trakcie akcji - około 6 cm).


Dzisiaj udało mi się uchwycić moje włosy w dwóch odsłonach: falowanej (przed myciem, dzień po myciu) i prostej (tuż po dzisiejszym myciu).

Porównanie włosów rok temu i dzisiaj:

długość włosów rok temu: około 55 cm (od czubka głowy, pamiętam, że były do zapięcia stanika, na zdjęciu też tak to wygląda, i tyle wyszło z moich dzisiejszych pomiarów)
obecna długość włosów: 72 cm (od czubka głowy)


Jak długo jesteście już włosomaniaczkami?


Pozdrawiam,

Komentarze

  1. U mnie w grudniu minal roczek :) ogromny progres u Ciebie! Wlosy wygladaja przepieknie. Dlugie i ten blask, no cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow,ogromna różnica w wyglądzie Twoich włosów,gratuluję!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super podsumowanie :) widać że Twoje włosy sporo przeszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo przeszły, ale przez ten rok prawie same pozytywne rzeczy. :)

      Usuń
  4. Oj to ostatnie zdj dużo mówi :) Twoje włosy świetnie wyglądają teraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Takie porównanie to zawsze najlepszy dowód postępów. :D

      Usuń
  5. Pół roku zaraz stuknie :) Piękne i bardzo lśniące masz włosy, gratuluję wytrwałości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Oby wytrwałości starczyło na kolejne lata.

      Usuń
  6. Zmiana jest naprawdę niesamowita. Włosy wyglądają teraz przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja lubię takie porównania! :) Mega poprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię patrzeć na takie porównania. Miło mieć także swoje. :D

      Usuń
  8. Przemiana niesamowita, gratuluje efektow i wytrwalosci :)! U mnie w kwietniu 2 lata ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowna przemiana i oby tak dalej;) Ja od niedawna dopiero wziełam się za swoje włosy i już nie mogę się doczekać efektów jak będą wyglądać za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i Twoje będą wyglądać jak najlepiej.

      Usuń
  10. Zbieram zęby z podłogi. Jeden roki taka zmiana! Grudniowe loki są przepiękne <333

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Tylko, żeby te loki było łatwiej uzyskać. :)

      Usuń
  11. Przez rok Twoje włosy przeszły ogromną przemianę, od razu widać, że obniżyła się ich porowatość. Z niecierpliwością czekam na dalszy ciąg Twojej włosowej metamorfozy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obniżyła, rzeczywiście, widzę to szczególnie po deszczu. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty